Uživatel:
Heslo:

Zpět na seznam seminářů a školení

3-denní webinář „Rozpočtová skladba, rozpočet, rozpočtový proces, vazba na účetnictví“




Datum konání:
23.05.2024
Doba konání:
9:00 - 13:00
Místo konání:
webinář
Lektor:
Ing. Jiří Lorenc
Cena:
4900,- Kč
Instituce:
Mgr. Martina Lorencová
Akreditace instituce:
AK/I-18/2020
Akreditace programu:
AK/PV-90/2021, AK/PV-89/2021, AK/PV-94/2021
Obsazenost:
volno

Ukaž na mapě   Ukaž na mapě

Seminář je určen pro:

  • rozpočtáře, účetní a ekonomy obcí, měst a krajů,
  • vedoucí pracovníky ÚSC (starosty, vedoucí odborů),
  • zastupitele zajímající se o problematiku rozpočtu a účetnictví.

Program semináře :

  1. den - čtvrtek 23. 5. 2024

Rozpočtová skladba - webinář

Akreditace programu: AK/PV-90/2021

 Obecná konstrukce rozpočtové skladby

  • základní zásady, kterými se řídí rozpočtová skladba
  • konsolidace - definice, vysvětlení

Druhové členění rozpočtové skladby

  • základní charakteristika druhového členění
  • výklad a procvičení druhového členění

Funkční členění rozpočtové skladby

  • pravidla pro zatřídění peněžní operace z hlediska funkčního členění
  • základní rozdělení funkčního členění (skupiny, oddíly)
  • význam funkčního členění pro sestavení rozpočtu
  • výklad a procvičení funkčního členění - náplň jednotlivých paragrafů

Ostatní třídění rozpočtové skladby - výklad a procvičení

Řešení příkladu - propojení všech vykládaných částí

Dotazy, diskuze.

 

  1. den – čtvrtek 30. 5. 2024

Rozpočet, rozpočtová skladba, rozpočtový proces pro ÚSC - webinář

Akreditace programu: AK/PV-89/2021

Výkaz pro hodnocení plnění rozpočtu

  • popis a vysvětlení
  • vazba na ostatní účetní a finanční výkazy

Rozpočet

  • význam rozpočtového procesu pro řízení, kontrolu organizace a předkládání informací o hospodaření
  • význam předkládaných informací pro jednotlivé skupiny uživatelů

Rozpočtový proces

  • střednědobý výhled rozpočtu,
  • rozpočet,
    • základní pravidla sestavení rozpočtu
    • popis sestavení přebytkového, schodkového a vyrovnaného rozpočtu, výsledek rozpočtového hospodaření
  • rozpis rozpočtu,
  • změny rozpočtu,
  • rozpočtové provizorium,
  • závěrečný účet

Řešení závěrečného příkladu - propojení všech vykládaných částí

Dotazy, diskuze.

 

  1. den – čtvrtek 6. 6. 2024

Rozpočtová skladba, účetnictví a jejich vazby – webinář

Akreditace programu: AK/PV-94/2021

Postavení rozpočtové skladby a účetnictví v procesu zaznamenání, zobrazení a prezentaci ekonomických dějů v účetní jednotce

  • součinnost a vzájemná provázanost rozpočtové skladby a účetnictví
  • vztah výsledku rozpočtového hospodaření a výsledku hospodaření účetnictví

Druhové členění rozpočtové skladby

  • pravidla pro zatřídění operace z hlediska druhového členění
  • základní kritéria druhového členění peněžních operací
  • vysvětlení úzké souvislosti s účetnictvím

Příjmy (třída položek 1 - 4)

  • výklad - účetní a rozpočtový pohled
  • kontrolní vazby rozpočtové skladby a účetnictví
  • příklady praktického použití
  • řešení účetních případů

Běžné výdaje (třída položek 5)

  • účetní a rozpočtový pohled
  • výklad jednotlivých položek s vazbou na účetnictví a příklady použití
  • řešení účetních případů

Kapitálové výdaje (třída položek 6)

  • výklad - účetní a rozpočtový pohled, odlišnost od běžných výdajů
  • pořízení dlouhodobého majetku, technické zhodnocení, opravy - příklady praktického použití
  • řešení účetních případů

Financování (třída položek 8)

  • výklad - účetní a rozpočtový pohled s důrazem na úvěry, finanční investice
  • příklady praktického použití
  • řešení účetních případů

Řešení závěrečného příkladu - propojení všech vykládaných částí

Dotazy, diskuze.

On-line školení proběhne v prostředí Microsoft Teams.

Před on-line seminářem Vám bude zaslán odkaz pro připojení a materiály k výkladu. Faktura a osvědčení Vám budou zaslány po absolvování semináře.

V případě potřeby je možné domluvit vyzkoušení připojení, případně pomoci Vám připojení nastavit prostřednictvím vzdáleného přístupu (program TeamViewer).

 

Závazné objednávky prosím:

 

Přednostně se prosím přihlašujte na výše uvedených webových stránkách, při objednávce zaslané e-mailem uvádějte:

  • údaje o organizaci - název, adresa, IČO, e-mail
  • titul, jméno, příjmení, datum a místo narození účastníků školení
  • určení zda účastník je úředníkem dle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících

 

Storno přihlášky je možné 3 dny před konáním semináře.




PŘIHLÁŠKA K TOMUTO SEMINÁŘI



Litujeme, do Vámi vybraného semináře/školení se k dnešnímu dni registrovat nedá.